Opvolg flows aanmaken

Helaas worden niet alle betalingen netjes op tijd gedaan door leden. De betalingen worden gestorneerd en vervolgens moet je achter jouw geld aan. 

In GetGrib kun je opvolg flows aanmaken. In een flow geef je aan welke stappen verstuurd kunnen worden nadat de factuur is aangemaakt. Maak bijvoorbeeld 2 herinneringen en een aanmaning aan. Per stap kun je de mailtekst aanpassen en aangeven of een push-bericht gestuurd moet worden naar het lid

Aanmaken OPVOLG FLOW

Het aanmaken van een opvolg-flow doe je onder Beheer Opvolg Flows.

Geef een naam voor de opvolg flow. Dit is vooral handig als je meerdere opvolg-flows aanmaakt.

Vervolgens bouw je de flow op. Maak stappen aan en geef per stap aan wat er moet gebeuren.

1. Factuur stap

Als eerste stap geef je de factuurteksten aan en hoeveel dagen na de vorige stap, deze stap actief is. 

De factuur wordt niet automatisch verstuurd (dat is later wel mogelijk). 

Vervolgens geef je aan wat de titel van de factuur is (bijv. “Herinnering” of “Aanmaning”) en wat de betalingsvoorwaarde is.

2. Email

In het 2e tabblad geef je de email-teksten aan en bepaal je of een kopie van de email moet worden verstuurd naar een e-mail adres.

 

3. Push

Als je de Club App van GetGrib hebt, dan kun je in de laatste stap aangeven of een push-bericht naar het lid moet worden verstuurd als de stap wordt verstuurd.

Hoe kan ik een opvolg flow selecteren?

Als je 1 opvolg-flow hebt ingesteld, dan worden alle facturen die vanaf dan worden aangemaakt gekoppeld aan deze flow. Op het moment van factureren worden de email en pushteksten bij de factuur opgeslagen en kun je bij het versturen een flow-stap selecteren.

Heb je meerdere opvolg-flows aangemaakt? Dan kun je per abonnementstype aangeven welke flow eraan gekoppeld moet worden. Dit kan ook voor losse facturen.

Heb je een verzoek voor een tutorial?

Laat het ons weten en mail naar info@getgrib.nl