Met de machtigings-module maak je eenvoudig formulieren aan die leden kunnen ondertekenen. Je kunt het machtigingsformulier automatisch laten invullen met de leden- en abonnementsgegevens. Maak een tekenverzoek zodat het lid het formulier kan ondertekenen. Het ondertekende formulier wordt als PDF bij het lid opgeslagen.

Printen is uiteraard ook mogelijk.

FORMULIER AANMAKEN

De machtigings-module kun je vinden onder Beheer > Machtigingsformulieren.

Klik vervolgens op de knop Formulier toevoegen om een nieuw formulier aan te maken. Hier zie je de volgende invoervelden:

  • Naam: voer hier een naam in die je kunt herkennen (bijvoorbeeld “machtigingsformulier abonnement”);
  • Geschikt voor: je hebt hier de keuze tussen een formulier voor abonnementen of strippenkaarten. De informatie die op het machtigingsformulier staat verschilt tussen een abonnement of strippenkaart. Maak voor beide een formulier aan
  • Tekst: dit is de tekst van het formulier. Rechts van het invoerveld staan zogenaamde vervangcodes. Deze worden – als het formulier wordt aangemaakt bij een lid – vervangen door de juiste gegevens. Gebruik je bijvoorbeeld {lid.naam} en print je het formulier uit bij het lid “Piet”, dan wordt de vervangcode vervangen door “Piet”.


Online ondertekenen activeren

Het formulier kun je instellen zodat het geschikt is voor tekenverzoeken. Maak tekenverzoeken aan zodat leden het formulier kunnen ondertekenen op de tablet of e-mail. Ook is het mogelijk om het formulier te koppelen aan het inschrijfformulier.


Stel daarvoor Tekenen via tablet en online in op ja. Vervolgens moet je bepalen waar de handtekening komt te staan. Plaats de vervangcode {handtekening} in het formulier op de plek waar je de handtekening wilt.


Uit veiligheidsoverwegingen is het tekenverzoek dat je genereert niet oneindig geldig. Stel een verlooptijd in, zodat het verzoek automatisch inactief wordt.